Ahad, 19 Jun 2011

Selamat Hari Bapa



AUTOPUBLISH

Assalamualaikum...

Sempena Hari Bapa ini, saya ingin ucapkan selamat hari bapa kepada 3 "Abah" di dunia ini yang sangat2 saya sayang terutama Abah yang sangat2 disayangi yang menjaga dan mamberi makan minum anakmu ini sehingga beso panjang..Dan Abah kepada Danial..semoga menjadi abah yang terbaik pada anak2 i"allah...dan Abahayah mentua yang sentiasa cool sokmo..semoga abah2 yang saya sebutkan ini sentiasa diberi kesihatan yang baik, umur yang panjang, sentiasa murah rezeki dan bahagia di dunia dan akhirat hendakNya...Aminnnnn


Terpanar aku pada sentuhan keramatmu
Mengheret aku mentafsir memori silammu
Dulu kuragu apa terbungkam dibenakmu
Kini ku tahu apa yang terbuku dihatimu
Surut dedarku pada usapan manteramu
Tunduk ungkalku pada ketegasan dirimu
Terpasak semangat pada keyakinan tekadmu
Keakuran ku pada tunduk dan titah arahanmu
Oh ayah..tak pernah ku tanya
Kemana tumpahnya keringatmu
Oh ayah.. x pernah ku hitung
Berapa banyak kerutan di dahimu
Yang ku pinta hanyalah kemahuan hatiku
Yang sedaya ayah laksanakan
Kau pendorong bukanlah pendesak
Apalagi memaksa diriku
Aku terlorong bukan terdesak
Apalagi rasa terdera
Lestari kasihmu tanpa batasan
Sempadan waktu yang memisahkan
Abadi hingga ke hujung usia
Akhiran masa….
Sentuhanmu amat bermakna~

1 ulasan:

onniye*occuke berkata...

lupe..igtkn fb...
duk carik button "like"
hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...